Peminat² CengkodokPolkadot

Wednesday, September 28, 2011

Sape Yg Bodoh?

Heliuuuuuu...apa khabar Malaysia? Kannnnn ko mampooo? Mcm baru balik buat konsert kat Eropah kan. Erm dgr² ZZ & AZ buat konsert kat Singapore. Ticket semua dah sold out. Tau x ZZ tu sape? Ziana Zain la...AZ tu adik die..very der lampi!

1. 5 murid Tahun Enam Sekolah Kebangsaan Telok Sira,Baling & 3 murid Sekolah Kebangsaan (SK) Bandar Bintangor, Sarawak xleh duk pekse UPSR. Punca?

Sape yg bodoh? Cikgu ke murid?

2. Puncanye cikgu die kate bdk² ni `bodoh' dan lemah dalam pelajaran. Very der azabbbb cikgu² die ni kan...harus dipukul! Nnt kalo budak tu keputusan `E' sehingga menjejaskan peratus kelulusan sekolah.

3. Hello Cikgu² yg azabbb...ape la cetek sgt tengkorak ko yg ade medula oblongata tu? Ko mampoo kuarkan istilah mcm tu Cikgu? Bg je la bdk tu duduk pekse. Peduli la die dapat 5Z sekalipun.

4. Apesal? Kalo peratus sekolah 100% cikgu dapat cincin USD24juta ke? Eh carut plak! Dah nama pun murid. Kalo die bangang cemana pun pandai la die nk tanda ape kat kertas tu. Bg die rase nk duk pekse.

5. Disebabkan ade Cikgu² Azab mcm ni la buak lagi ramai x jd org nnt. Yela. Br UPSR pun. Xleh cr keje pun dgn UPSR tu. Heyyyy susah benaor le teman nk ngata!

6. Ade cara nye nk bg budak tu lulus. Cikgu je ting-tong. Selaku Supermodel Eropah CP mengutuk sekeras² tindakan Cikgu yg bodoh itu. Kite dah 54 taun merdeka la! Otak x boley guna!

7. Dlm kes ni nmpk org pandai lg bodoh drpd org yg x bodoh sebenarnye. Sebab die bodoh la die nk amik pekse. Br taw die tu bodoh ke tidak!

P/S : Kalo kite buat anak Cikgu tu camtu, ape die nk kate ye?

Tuesday, September 20, 2011

CP busy betul!



Heliuuuuuuuuu...CP xtaw nk tulis ape...busy² konsepnye. Untuk kengkawan nak amik ayat meletop CP ni..hadoooooooo?

Kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari, DIA datangkan hujan petir. Kita bersedih dan tertanya tanya ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah. " ALLAH berikan kita kesusahan dan rintangan sebab DIA nak berikan kesenangan sekiranya kita tabah dan terus berusaha.

Keles x? Kwn CP Miss Anggola...adeeeeee?

Saturday, September 3, 2011

Kemalangan Yang Menakutkan di Mid Valley

Salam u ols. Pe cer lu? Keles? Biasa je kan. X mampooo nk lawan CP ade hati nk kate clust. Tgk sket. Cemana raye² ni? CP demam sket. Xtaw la nape...ujian Allah kannn...laaaaaa insaf sesaat!

1. Smlm CP pg Mid Valley. Ntah nk tgk cerita gelak² kan. Hantu Bonceng katenye. Layan je la. Serunuk² kannnnn

2. Pastu balik, tgk² ade xcdent yang menakutkan. Runtuh tembok parking tu. Kena keta sebelah sana.

3. Tp driver tu parking kat tmpt org kelainan upaya. Xnmpk la sape nye kan...tp takoooooot la...moh tgk gambar nye...



Takooooot kan...jd gua tembok tu...cemana? Ko mampoooo?



4. Erm tapi CP masih tertanye² bape kuat kah kadar pelanggaran sehingga sebegitu lupa. Kete di sebalik tembok tu pun sedey la...abis cemin dengan belakang die...Cian die

P/S CP : Hati² di jalan raye ye

Friday, September 2, 2011

Selamat Hari Raye 2011 & Merdeka

Salam. Ape cer? Di kesempatan ini CP nk ucapkan Selamat Hari Raye & Maaf Zahir Batin. Semoga semua nye keles dan meletop. Mampooo kannn?

Ok ke baju raye CP camni? Lalu kat kemuncup abis la

Aidilfitri dan sambutan kemerdekaan sepatutnya menjadi titik tolak untuk kita menilai kembali apa yang boleh disifatkan sebagai tragedi sejarah, manakala membuka horizon pemikiran baru untuk tidak lagi mengulangi sebarang kesilapan yang boleh membawa kepada tragedi dan konflik berdarah.


Wednesday, August 10, 2011

Mudarat Makan Berlebihan Ketika Berbuka

Salam Ramadhan u ols...cemana puasa? Genap dah 30 hari..gileeeeeee...kalo dah 30 hari esok ghaye la ye. Mn kuih raye aku? x siap lagi konsepnye...cemana? Very der! Ni CP nk kongsi sket mudarat² nye kalo makan over ketika berbuka. U ols suke makan bnyk² kan...CP makan 3 bijik kurma je...mampooo? Tp Yusuf Taiyoob la...hadoooo?

Ade tepung pelita konsepnye!

bubur pisang & bubur cha cha..cemana?

Seri muke...over presentation nye

Aii..banyak benor makannye...nafsu kuda ke? Biarlah CP nyanyi dulu...SERI MERESINGGGGGGG, LAGULAH MELAYUuuu....hadooooo? Mcm Jac nyanyi kannn...Ni ha keburukan kalo makan bnyk² ye...pikir² kan...

1. Hati menjadi keras
2.
Menimbulkan fitnah kepada anggota badan
3.
Melemahkan fikiran
4.
Mengurangkan ibadat
5.
Menghilangkan kemanisan beribadat
6.
Terdedah kepada perkara syubhat dan haram
7.
Menyibukkan hati dan badan
8.
Bebanan urusan akhirat
9. Kurangnya panjaran pahala di akhirat
10.
Tertahan di Padang Mahsyar

Oklah...hari xpose pun jgn makan bnyk...kat Malaysia xde la org mati x makan. Orang mati sebab makan ade...kannnn?


Sunday, August 7, 2011

Cara mengelakkan virus ketika dibulan Ramadan

Bulan Ramdhan bulan yang suci...aaaaaaaaaa...ehhh? Nasyid pulak ye? Ko mampoo bersuara meletop ala² CP. No no no no way! Kannnnn. Erm sempena bulan puasa al-Mubarak ini, marilah CP nk ajar u ols semua cara² mengelak virus² cinta Nyi Blorong...ehhh? Virus² la u ols...
Enter the masjid
‘Forward’ your solat
‘Download’ pahala
...‘Firewall’ your iman
‘Backspace’ from syaitan
‘Bookmark’ to Allah SWT
’Delete’ Allah’s enemies,
‘Copy paste’ from the Al-Qur’an and Sunnah
‘Help’ your muslim brothers n sisters
‘File’ your amal
‘Edit’ your akhlaq
‘View’ your good and bad deeds
‘Search’ the straight and right path
And Insya-Allah you will never get ‘virus

Virus Kak Mah..Opsss!

Renung² kan...Selamat beramal...Petang ni nk beli kuih ape ye? Opsss!

Wednesday, August 3, 2011

Kes Kena Dera Katenye Bdk² Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bandar Baru UDA

Trauma yang melanda
Menikam-nikam jiwa
Selemah ku lemah
Daku berserah

Heliu u ols... ok x suara CP..meletop?..ape cer? Puasa ke? Serunuk? Meletop puasa u ols? Ke lite² jek? Cemana? Lengkap x pose nye. Gitulah...kalo x lengkap haruslah dipukul!

1. Akhbar melaporkan sekumpulan 33 pelajar sekolah terbabit mengharungi pengalaman mengerikan apabila mendakwa didera petugas program selepas menyertai kem motivasi ala banduan selamat tiga hari dua malam di penjara Kluang mulai petang Jumaat hingga Ahad lalu.

muke ganas...tp trauma...cemana? X trauma pun CP tgk

2. Katenye budak² yg pg ni ala² gangster gitu kan. Tapi kena tunjal sket dah ngadu pulak. Cemana u ols? Kena botak pung dah ngamuk. Very der lembik!

3. Ibu bapa pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Bandar Baru UDA pulak sanggup melemparkan pelbagai kata-kata kesat, menyebabkan perbincangan bersama Jabatan Pelajaran Johor dan Penjara Kluang berhubung dakwaan anak mereka didera ketika Price of Freedom, semalam berakhir tanpa penyelesaian.

4. Heyyyyyy...patutnye terima kasih la kat sekolah yg dah insaf kan anak u ols. Kalo x hantar program tu xde la die insaf. Kalo dah trauma tu nasihatkan je. So, ko nk buat jahat lg. Ni bile bapak pung samseng skali, mmg la sgt azabbbbbbbb!

5. Tapi hanya 13 keluarga daripada 33 pelajar yang mendakwa menjadi mangsa dera petugas program motivasi di Penjara Kluang. Cemana? Very x majoriti kes!

6. Katenye juga lima sekolah sudah menghantar pelajar mengikuti program motivasi itu, namun pihaknya tidak menerima aduan berhubung salah laku atau keganasan yang didakwa dilakukan kakitangannya. Cemana?

7. Ni sekolah anak org kaye² kut. Tu yg x dapat terima tu. Yela, Yang Dipertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SMKBBU yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semarang, Datuk Samsol Bari Jamali.ADUN gitu..mampooo?

P/S : Usul Parlimen "Pelajar Kita Lembik". Jom nyanyi lagu Trauma

Monday, August 1, 2011

Ceramah Puasa

Assalamualaikum...
Mampooo bg salam? Cemana? Bulan puasa konsepnye. Arini CP nk bg ceramah agama. Biar semua terkedu kannnn...Voley?

1. Ramadhan adalah bulan penuh berkat yang dinanti-nanti oleh setiap umat Islam. Ketika bulan ini, ibadah diberi ganjaran pahala berlipat-kali ganda. So, marilah kita beibadat! Di dalamnya juga ada malam yang diberi keutamaan melebihi 1,000 bulan yang lain. Harus diingat ye, bulan Ramdan juga al-Quran diturunkan.

Mampoooo? Karoke kat Wangsawalk plak ye?

2. Bulan Ramadan merupakan kenikmatan yang sangat besar ibarat bazar yang menyediakan jualan dengan tawaran yang sangat menakjubkan. So, jangan la membazir konsepnye. Berpada² la...

3. Firman Allah: Bulan Ramadan yang padanya diturunkan al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekalian manusia, dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah. (al-Baqarah: 185)

4. Al-Quran adalah kalam Allah diturunkan dari Luh Mahfudz ke langit dunia pada malam Lailatul Qadar di bulan Ramadan. Mampooo?

Eh eh bnyknye kuih!!

Jd, marilah kite semua ye, menambahkan amal ibadat, supaya Ramadhan yang ade bertambah berkat.

Wednesday, July 27, 2011

Misteri Pelajar Malaysia Maut Terjatuh Kondo di Pattaya, Thailand

Heliu...pe cer? Sihat ke? Serunuk? Meletop? Sedap? Ehhhh ala² makan sup plak kan...gitulah ko. Erm macam² cerita skang. U ols ade cerita meletop x? Mesti la xde kan. CP je ade cerita meletop² ni kan...ko adeee?

1. CP nk ucapkan takziah kpd keluarga arwah Muhammad Syafiq Abu Ani di atas pemergian beliau. Katenye mangsa terjatuh dari tingkat 14, Kondominium Niran Grand di Soi Arunothai, Pattaya.

Ala² Jepun la die ye...

2. Budak ni pandai ni. Biasiswa JPA di Universiti Kyushu, Fukuoka, Jepun. Tp kan CP nak timbulkan beberapa persoalan kannn...sangat misteri :

a. Die pg Thailand buat ape? Punca?
b. Xkan die pg sorang² jek. Mana kawan die?
c. Kondo tu sape punye?

3. Ade ke polis kate die bunuh diri. Very der taw! Jd CP harap perkara ni disiasat segera supaya kite pung x ting tong memikirkan puncanye. Ape kate u ols plak? Mampooo jawab?

Friday, July 22, 2011

Surat Kepada Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz (Aleesha Farhana Abd Aziz )

Heliu u ols...arini CP nak tulis surat kat Kakak Besar Telaga Daing...bukan Telaga Zam-zam ye..yela..tension tgk muke die ari² kuar paper...kalah Datuk CT ok! Muak tgk ok...

Kepada :

Mohd Ashraf a.k.a Aleesha Farhana Abdul Aziz
Kampung Telaga Daing
21030 Kuala Terengganu
Terengganu Darul Iman

U ols,


Ape cer? Semoga clust dalam lindungan Kaabah bersama tudung Pasar Payang tu. Chanteq awak punye keronsang. Beli kat mana?

1. Sebenarnya, CP terkejut dengan keputusan awak nak tukar nama sangat. Hal ini telah mengecohkan kedudukan semua Kakak² yg operate di serata Malaysia. Overla..punca?


2. Awak tu pandai. Kate belajar ilmu perubatan. Kenapa la pikiran awak tu letak kat punggung yang awak suntik tu? Kalau awak tukar nama sekali pun, nnt awak mati tetap kena kapan cara lelaki. Macam mana? Pastu awak nk sembahyang. Verangan la awak nak pakai telekung ye?


3. Lepas tu kan, CP nak cakap dengan awak ni. Xpayah la awak nak buat rayuan segala. Memalukan je nnt. Kalo mahkamah dah x bg tu ade la sebab nye. Nnt semua Kakak² yang operate nk tukar nama. Selaku bakal Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga & Masyarakat CP menolak kehadiran awak selaku wanita² berangan dalam kelompok wanita.


4. Rs CP bnyk je Kakak² Jadian yang operate. TP xde pung nk tukar² nm mcm awak. Over la awak ni. Awak igt awak tukar nama, boley la awak duduk sebilik dengan perempuan. Tetap haram ok!


5. Lagi satu kan, dengan perangai awak yang ting-tong² Marvelon ni, membuatkan semua orang yang lembut², yg x operate dipandang lebih hina. Awak taw x awak telah menyusahkan semua orang di dunia. Tu belum lagi family awak segala ok.


6. Awak jangan la verangan woman sangat. Kalo awak bertudung mmg la woman. Cube bukak tudung tu. Mesti nmpk awak tu jntn kannn. Very der! Kalo CP pakai tudung segala, lagi woman dr awak taw. Erra Fazira pung nangis ok...

A Cube tanggal tudung tu CP nk tgk woman ke idok ngko?

7. Awak jugak kena igt. Umur awak br je 25 taun. Panjang lagi hidup awak hendak-Nya. Tp jgn la buat sesuatu perkara yang membuatkan awak menyesal seumur hidup. Yang lepas tu biarlah lepas. Kannnnn?


8. Lagi satu, CP nk hengat kan. Peguam yang perjuangkan awak tu agama ape? Awak tu dah berangan bertudung. CP rase awak nak verangan jadi wanita muslim kan? Jd xpayah la nk ikut ckp orang yg bukan Islam. HUH!


9. Awak ni silap la. Patutnye awak nk belaja ke ape gune je la surat beranak lelaki awak tu. Diam² je kalo awak tu dah wanita pung. Nnt dapat masuk awak pg je sewa umh kat luar. Over la. Tu la operate lagi. Dah ting-tong pikiran awak.


10. CP rs baik awak diam je. Dah x payah nk kuar statment nk bunuh diri ke, nk verangan wanita ke ape. Awak cr je keje elok². Kalo awak tu verangan je nnt semua orang carut.


Ok la awak. CP banyak keje nak buat ni. Baik la awak pikir sekali lagi keputuasan awak. Ibarat menarik rambut dalam tepung, rambut x putus,tepung x berselerak buat la keputusan yang paling baik untuk hidup awak. Semoga Allah merahmati hidup awak sempena nak Ramadhan ni.


Yang benar,


CengkodokPolkadot
Bakal Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga & Masyarakat