Peminat² CengkodokPolkadot

Thursday, September 23, 2010

Azabbbb sgt Majlis Kebajikan Binatang Ternakan UK

Assalamualaikum...motif bg salam ari Jumaat...laaaaaaaa boley je pulak ari Jumaat konsepnye bg salam? Sape ngajo kamu? Ustazah mana? Xpasal² ustazah pulak yg kena? Yg Ustaz nye never kene! Very der...teruk betul dey ols ni. Harus disaman satu persatu...

1. Pasal sembelih² haiwan ni bnyk org x phm. Terutamanye yg kapior ni. Terkejut CP Majlis Kebajikan Binatang Ternakan UK untuk nasihatkan kerajaan supaya mengharamkan daging halal di Britain.

2. Yg peliknye dey ols ni boley kate haiwan berkenaan tidak menderita kesakitan ketika di sembelih. Kalo camtu ko xpayah la makan binatang! Azab sgt². Yg ko kapak² haiwan tu jd kecik x kesian ke?

U ols ade lembu camni?

3. Berdasarkan undang-undang di Eropah katenye, binatang² yang hendak di sembelih bagi mengeluarkan darahnya perlu dipengsankan terlebih dahulu..motif?

4. Mereka ni mengutuk kaedah penyembelihan cara Islam itu dengan menyifatkannya sebagai kejam, zalim tidak bertamadun..ade aku kesah? Ko x bertamadun ke aku? Laaaaaaaa

5. Kalo CP bace je ayat ni kat depa. Dalam Surah al-Maidah ayat 5, Allah menyatakan:
“Diharamkan kepada kamu (memakan) bangkai, dan darah, dan daging babi, dan binatang-binatang yang disembelih kerana yang lain dari Allah, dan yang mati tercekik, dan mati dipukul, dan mati jatuh, dan mati ditanduk, dan yang mati dimakan binatang buas, kecuali yang sempat kamu sembelih, dan yang disembelih atas nama berhala” Baru dey ol nangis tgk CP ni membaca Quran dgn tarannum, fasohah dan tajwid yg mantap..ko ade?

6. Dey ol x sedar yg
penyebaran wabak penyakit lembu gila daripada haiwan kepada manusia ni sbb salah sembelih. Bnyk bende² kotor x kuar gitu.

Rupenye lembu comolot dgn hanjeng! Takoooot!

Ape yg CP harapkan walaupung kat Malaysia ni sape yg memerintah nnt, tolong la jgn over dan ting tong mcm Majlis Kebajikan Binatang Ternakan UK ni. Yg patut kite buat kite lakukan! X gitew?

5 comments: