Erm CP hangin betul la dgn peniaga² kat Malaysia ni. Dey ol ni menjual barang/produk. So kalo org tanye tu elok² la perangai nye ye. Ini nk x nak je. Mn nk maju bisnes. Very der bongok in da world.
Case 1 : CP nk beli Nasi Ayam Berempah kat satu tempat tu. Then, CP tanye " SEDAP KE NASIK NI KAK?". CP mmg begitu. Walaupung pnh mkn kat tempat lain. Nk gak taw peniaga tu keles ke x kan. U ols nk taw ape die jawab? " SAYA PUN X TAU. SAYA X PERNAH MAKAN". Boley x jgn bg jawapan yg begitu kat artis cam CP ni. Huh very de bangang. Jawab je la "Sedap. X caye cubelah''. Bukan susah pung. Sah² CP pung dgn kekwat pg kedai sebelah.
Case 1 : CP pg satu kedai tudung esklusif kat KL. Bukan CP nk pakai. U olsss kalo bertudung segala habis la Ikin & Wardina menangiskan. Then, we ol tgk². Mmgla keles. Tibe sorang staff die datang: "YANG NI MAHAL, YANG MURAH ADE SEBELAH SANA". Dgn kekwat juga CP kate : SAYA NAK NI, NI, NI, HANTAR KAUNTER. Bukan la nk belagak. Tp the way u approach customer tu kena betul. Tanye la : NK TGK KE. Eeeiiiiiiii geram taw!
Begitulah kehidupan peniaga² ni taw. Erm kalo lah CP boley buat kelas. Sah² CP ajar dey ol cr yg betul nk treat client. Huhu jgn terat bende lain. Tu xde dlm course CP. Kena byr lebey. Dan ade practical...takooooooooooooooot!
Lain kali CP laser jer trus peniaga tu...biar dia tutuptrus kedai diorg tu..hhaha
ReplyDeletepasni kalau jumpa lg staff camtuh ko tunjuk je beg ko..pastu ko cakap.." U ade ???
ReplyDeleteNik : Harus diludah
ReplyDeleteJaja : nangis keluar air mata darah nnt org tu
ReplyDeletemacam sial je kan..bakor je kodai tuu...
ReplyDelete