Peminat² CengkodokPolkadot

Thursday, March 17, 2011

Gempa Bumi di Jepung & Reaktor nuklear

Halu...pe cer? CP selaku supermodel Eropah ingin mengucapkan takziah ye kpd mangsa² gempa bumi di Jepung & awas ye dengan nuklear yang ganas itew. Ala² Duta Malaysia ke Jepun x? Gile nak sama...harus la kena buang keje...wakakaka

1. Erm...takooot tgk gempe bumi tu. Alhamdulillah Malaysia selamat drpd bencana² yg menakut kan itu.

2. Ape yang jelas...barulah satu dunia sedar ape keburukan nuklear ye. Semua takooot pasal radiasi nuklear. Sape nk jawab?

3. Reaktor nuklear di Fukushima, Jepun yang mula membebaskan bahan radioaktif ke udara pada minggu ini bukannya kemalangan pertama melibatkan loji tenaga nuklear dunia dan mungkin bukan yang terakhir..US tu sedar x?

4. Letupan kuat loji nuklear Chernobyl di Ukraine pada 26 April 1986 menyebabkan 32 orang terbunuh akibat kesan langsung keracunan radiasi sementara 8,000 yang lain mengalami kesan pencemaran radioaktif akibat bahan radioaktif tersebar ke udara sehingga ke barat Eropah. Sib bek CP x pg Eropah time tu. Kalo x tinggal tulang jek!

Takoooooot!

5. 2 jenis bahan radioaktif jika loji nuklear itu meletup iaitu Caesium-137 (Cs-137) dan Iodine-131 (I-131). Pening dan muntah merupakan gejala utama dikaitkan dengan keracunan bahan radioaktif. so, ade fening ade muntah x?

Takoooot kan? Erm elok lah Malaysia loji nuklear tu....kalo x...abis la kite. Dah la Malaysia ni kecik je. Mana nk lari?

No comments:

Post a Comment